خرید از سراسر دنیا


» آخرین کتابی که خواندید، چه نام دارد؟

آخرین کتابی که خواندید، چه نام دارد؟

سوال همیشگی و کم جوابی که این روزها زیاد می شنویم. اگر شما یکی از افراد بی‌شماری هستید که عادت به خواندن منظم ندارند ، ممکن است لحظات زیادی را به بطالت از دست داده باشید. مطالعه تعداد قابل‌توجهی از مزایا را دارد که در این مجال ۱۰ مورد از آنها را بررسی می کنیم.

1.  تحریک ذهن

درست مانند هر ماهیچه دیگری در بدن ، مغز به ورزش نیاز دارد تا آن را قوی و سالم نگه دارد، بنابراین مطالعه یا انجام بازی های معماگونه مانند شطرنج میتواند مغز را به حرکت درآورد که ایم امر خود موجب پیشگیری از بیماری هائی چون آلزایمر میشود.

2. کاهش استرس

  مهم نیست که چقدر استرس دارید ، در روابط شخصی تان ، یا مسایل بیشمار دیگری که در زندگی روزمره با آن‌ها مواجه می‌شوید ، وقتی که شما خود را در یک داستان عالی از غرق میکنید ، تمام اینها به پایان میرسد. یک رمان خوب نوشته شده می‌تواند شما را به قلمروهای دیگر منتقل کند و اجازه می‌دهد که تنش‌ها فرار کنند و شما آرامش خواهید داشت.

3.  دانش

هر چیزی که شما مطالعه می‌کنید، ذهن شما را با اطلاعات جدیدی پر می‌کند ، حتی اگر هرگز ندانید چه زمانی می‌توانند مفید باشند . هرچه دانش بیشتری داشته باشید ، برای مقابله با هر چالشی که تا به حال با آن مواجه خواهید شد ، آمادگی بیشتری دارید .علاوه بر این، در اینجا کمی غذا برای فکر کردن وجود دارد : آیا تا به حال خودتان را در شرایط وخیمی پیدا کنید ، به یاد داشته باشید که اگر چه ممکن است همه چیز را از دست بدهید - شغل تان ، اموال تان ، پول تان ، اما اطلاعات­تان هرگز نمی‌تواند از شما گرفته شود .

4. توسعه واژگان

این موضوع با نکته قبل همراه است : هرچه بیشتر مطالعه کنید، کلمات بیشتری را به دست می‌آورید و آن‌ها بدون شک به واژگان روزمره شما تبدیل خواهند شد .حرف زدن و صحبت کردن در هر حرفه‌ای کمک بزرگی است ، و دانستن اینکه شما می‌توانید با اعتماد به نفس حرف بزنید ، می‌تواند باعث رشد شخصیت و موقعیت شما شود. حتی می‌تواند به شغل شما کمک کند ، به عنوان کسانی که خوب می‌خوانند ، به خوبی صحبت می‌کنند ، و اطلاعات زیادی در مورد موضوعات مختلف دارند.

5. بهبود حافظه

زمانی که کتاب می‌خوانید ، مجموعه ای از شخصیت‌ها ، پیشینه ، جاه‌طلبی ، تاریخ ، نکات جزئی و همچنین فراز و نشیب‌های مختلف و موضوعات متفاوت را خواهید دید، که راهشان را از هر داستانی باز می‌کنند . آنها را به خاطر بسپارید. مغز عضو جالبی است و می‌تواند همه اینها را به راحتی نسبی به یاد بیاورد. به طور شگفت‌انگیز، هر حافظه جدیدی که شما ایجاد می‌کند یک سیناپس‌ جدید ( مسیرهای مغزی ) را ایجاد و تقویت می‌کند، که به حافظه کوتاه‌مدت و همچنین تثبیت احوال کمک می‌کند .

6. قوی‌تر کردن مهارت‌های تفکر

 آیا تا به حال یک رمان رازآلود را خوانده و قبل از اتمام کتاب معما را حل کرده‌اید ؟ اگر اینطور است ، شما می‌توانید با یادداشت‌برداری از تمام جزئیات ارایه‌شده و دسته‌بندی آن‌ها برای مشخص کردن طرح داستانی، تفکر انتقادی و تحلیلی استفاده کنید. همین توانایی برای تجزیه و تحلیل جزئیات نیز در زمانی که بحث بر سر یک موضوع مهم است، مفید واقع میشود. مطالعه روزانه ذهن شما را برای تمرکز بر اموری جزئی آماده میکند.

7. تمرکز

در یک بازه زمانی ۵ دقیقه‌ای ، فرد معمولی زمان خود را بین فعالیت هائی همچون چک کردن ایمیل ، صحبت کردن با چند نفر، نظارت بر گوشی‌های هوشمند و تعامل با همکاران ، تقسیم خواهد کرد . در بیشتر موارد این نوع رفتار باعث افزایش استرس می‌شود اما وقتی در این بازه زمانی مطلبی از یک کتاب می‌خوانید، تمام توجه شما بر داستان متمرکز است، غرق خواهید شد و از تمام استرس ها محیط به دور خواهید ماند.

8. مهارت‌های نوشتاری بهتر

به همان شیوه‌ای که نوازندگان بر یکدیگر تاثیر می‌گذارند و نقاشان از تکنیک‌ های ارایه‌شده توسط استادان پیشین استفاده می‌کنند ، بنابراین نویسندگان یاد می‌گیرند که چگونه با خواندن آثار دیگران به نثر دست یابند. این کار با گسترش دایره لغات از طریق مطالعه به دست می‌آید.

9. آرامش

علاوه بر تمدد اعصاب همراه با خواندن یک کتاب خوب ، این امکان وجود دارد که موضوعی که شما می‌خوانید ممکن است باعث آرامش درونی و آرامش درونی شود .خواندن متون معنوی می‌تواند فشار خون را کاهش داده و احساس آرامش زیادی به همراه داشته باشد.

10. سرگرمی رایگان

هر چند که بسیاری از ما دوست داریم کتاب بخریم ، اما گاهی برخی از آن‌ها می‌توانند خیلی گران باشند . برای سرگرمی کم‌ هزینه ، شما می‌توانید از کتابخانه محلی خود دیدن کنید و با شکوه کتاب‌های بی‌شمار موجود در آنجا مواجه شوید. کتابخانه‌ها در هر موضوعی که قابل‌تصور باشد کتاب دارند و به طور مداوم کتاب‌های جدید می‌گیرند ، در نتیجه هرگز از مطالب خواندنی دور نخواهید شد.

برای مدتی از کامپیوتر خود دور شوید ، یک کتاب را باز کنید و روح خود را برای مدتی به آرامش بسپارید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده